Een tablet is tegenwoordig niet meer weg te denken uit een gezin. Want niet alleen jij maakt er gebruik van. Ook het tabletgebruik onder de kinderen is de afgelopen jaren flink toegenomen. Hier kunnen zij spellen op spelen of leuke filmpjes kijken. Helaas is er altijd wel gevaar op de loer. Want wat doe je als je kind iets ziet wat niet geschikt is voor hem of haar is? In deze blog geven we informatie en tips voor een geschikte kindertablet.

Wat is een kindertablet?

Een kindertablet is niets minder dan een kindvriendelijke tablet. Door middel van een internet filtersysteem kan kindonvriendelijke content worden gefilterd. Zo kunnen kinderen toch gebruik maken van de tablet zonder echt gevaar te lopen. Het is dus een leuke bezigheid voor je kind als jij even druk bezig bent met koken of je kind rustig te houden op weg naar je (vakantie)bestemming. De tablet bevat ook nog eens leerzame spellen die je kind helpen bij zijn of haar ontwikkeling.

Kindertablet versus een normale tablet

De tablet voor kinderen heeft een aantal voordelen tegenover de standaard tablet. Daarom hebben we voor je alle voordelen in een handig overzicht verwerkt.

• Door middel van een speciaal internet filtersysteem worden ruim 34 miljard pagina’s op kindonvriendelijke content gefilterd. Ook bevat de tablet geen apps die niet geschikt zijn voor kinderen. Zo hoef jij je geen zorgen te maken als je kind lekker aan het spelen is op de tablet.
  • Je kunt eenvoudig het tabletgebruik van je kind monitoren en bepalen. Door middel van een handige app kan jij ook nog eens de tablet op afstand bedienen.
  • Het apparaat is steviger dan een normale tablet. Kinderen knoeien eenmaal of laten spullen gemakkelijker vallen.
  • Je kind maakt op een veilige manier kennis met het internet en het gebruik van een mobiel apparaat.

Mocht je nog steeds geen geschikte kindertablet hebben kunnen vinden, dan kan je een kijkje nemen op de website van Kurio-store. Op hun website vind je diverse kindvriendelijke tablets.